Broadcasting Services

Sky Limited Removes Nigerian Television Authority From Its UK Cable Platform

Sky Limited, Europe’s largest digital satellite TV service, has removed The Nigerian Television Authority (NTA) from its UK cable platform.
 Sky’s website confirms that NTA has been barred from airing on Channel 794.
 
A message on Sky’s website stated that 794: NTA International is currently temporarily removed from the EPG (Electronic Programme Guide).
 
A Sky customer service official in the UK told the media that Sky had no control over NTA International whose rights are controlled by Ben TV.
 
The news of NTA International’s alleged suspension began to trend very soon after the National Broadcasting Commission, Nigeria’s broadcasting regulator, suspended the licences of Raypower 100.5FM and Africa Independent Television.
 
Sky Limited is a British telecommunications and media conglomerate that is owned by Comcast and has its headquarters in London.
It has operations in the UK, Germany, Ireland, Switzerland, Austria, Spain and Italy.
 
Sky is Europe’s largest pay-TV broadcaster and media company by revenue with more than 23 million subscribers and over 31,000 employees. The company is mainly involved in satellite television and broadband services.
 
The NBC led by Kawu Modibbo had over a week ago suspended the licence of AIT and Raypower FM which are both owned by the opposition politician, Chief Raymond Dokpesi.
 
Although the NBC had revealed several regulatory violations as the reason for the suspension, human rights groups claimed that the suspension was an attempt to stifle press freedom.


Credit: This article originated from www.nigeriacommunicationsweek.com.ng

 





Share this post


Warning: mysqli_select_db() expects parameter 1 to be mysqli, null given in /home/broadcastingandm/public_html/functions.php on line 1560

Warning: mysqli_select_db() expects parameter 1 to be mysqli, null given in /home/broadcastingandm/public_html/functions.php on line 1544